woensdag 8 augustus 2012

Linnen Heren Broek

't Was tijd voor een nieuw "naaisel" op de blog....

De linnen heren broek.





Op de stoffenmarkt van Utrecht (zaterdag) heeft een vriendin drie meter (!) linnen stof gescoord. (Vanaf € 5 tot € 10 p. mtr) . De stof heeft een prachtige aarde-kleur. 
Aan mij de "job" van deze enorme lap stof een heren broek te fabriceren. 

Om het mezelf niet te moeilijk te maken heb ik gekozen voor een model waarbij ik een tailleband heb gemaakt met elastiek erin. In plaats van een ritssluiting in de broek te moeten zetten, heb ik een "valse gulp" gemaakt. Heb je ooit gehoord van het bestaan van een "valse gulp"? Nu wel dus....



Naast een voorbeeld broek heb ik op internet mijn licht opgestoken bij o.a. Mme Zsazsa. 

http://www.flickr.com/photos/mmezsazsa/460445567/in/set-72157605888416315/


Dank voor de instructies!




1 opmerking:

Anoniem zei

Knap gedaan buufje!
Zwanita